Voor wie? - Leer Trainen vanuit je Vak

Voor wie?

Dit zijn de klanten met wie ik werk


Mijn klanten zijn vakmensen. Welk vak ze uitoefenen is verschillend.  Zo heb ik bijvoorbeeld klanten begeleid die voedingsdeskundige of weginspecteur zijn, maar ik heb bijvoorbeeld ook gewerkt met een communicatiedeskundige, studiecoach, veiligheidsfunctionaris, jurist, schrijfdeskundige, verpleegkundige, hr-medewerker, social-media deskundige, budgetcoach en ervaringswerker. 

Wat mijn klanten met elkaar gemeen hebben is dat ze goed zijn in hun vak. Ze hebben veel kennis en ervaring en vinden hun vak geweldig. Het zijn bevlogen professionals. 

Omdat ze zo goed zijn, krijgen ze van collega's of leidinggevenden de vraag of ze er trainingen over willen geven. Omdat ze zoveel over een bepaald onderwerp weten krijgen ze vaak te horen: "Daar zou je trainingen over moeten geven!" 

Of ze willen graag trainingen over hun vak geven. Omdat ze graag hun kennis over willen dragen. Of omdat ze ondernemer zijn en trainingen of workshops als dienst willen gaan aanbieden. 

Mijn klanten weten dat ook trainen een vak is. Ze willen daarom graag leren hoe ze hun eigen vak op een zo goed mogelijke manier over kunnen brengen. 

Wat mijn klanten met elkaar gemeen hebben is dat het gemotiveerde mensen zijn die heel graag nieuwe dingen willen leren. Ze durven daarbij kritisch naar zichzelf te kijken om zich te ontwikkelen en nemen daar de tijd en aandacht voor. 

Janny weet een prettige en veilige leeromgeving te scheppen, goede mix tussen theorie en praktijk. Veel geleerd van oefenen in praktijk en feedback van trainer en mede-cursisten. Veel ruimte voor individuele vragen en ervaringen; aanrader! 

Gerda Blaauboer

Projectmedewerker Expertisecentrum Mantelzorgondersteuning 

Dit zijn de vragen die mijn klanten hebben:


Mijn klanten hebben veel vragen. En dat is logisch. Er komt veel kijken bij het ontwerpen en geven van een training. Als je jezelf in de omschrijving van mijn klanten herkent, dan herken je je wellicht ook in de vragen die veel van mijn klanten hebben:  

  • Hoe maak ik een goede training?
  • Hoe krijg ik meer structuur in mijn training?
  • Welke werkvormen kan ik gebruiken om het maximale uit de deelnemers te halen?
  • Hoe schat je in of je genoeg, te veel, te weinig stof en opdrachten hebt?
  • Hoe kan ik keuzes maken voor wat er wel in mijn training komt en wat niet?
  • Hoe krijg ik een betere tijdsplanning voor in mijn training?
  • Waar vind ik afbeeldingen en filmfragmenten die passen bij de training?
  • Hoe geef ik een goede training?
  • Hoe ga ik om met groepsprocessen in de groep?
  • Hoe bereid ik mijn training op een goede manier voor?
  • Hoe ga ik om met cursisten die tegen hun zin in de training zitten?
  • Hoe kan ik rustig starten?
  • Hoe ga je om met rollenspellen?
  • Hoe kan ik omgaan met een deelnemer die continu vragen blijft stellen en daardoor de training lijkt over te nemen?
  • Hoe ga je om met niveauverschil van de deelnemers in een training?
  • Hoe kan ik leerstijlen herkennen?
  • Hoe kan ik de rol van trainer / begeleider vervullen en niet die van juf?
  • Hoe kan ik zelfverzekerd en relaxed voor de groep?
  • Hoe krijg ik meer rust in mijn aanpak?
  • Hoe kom ik als trainer over?
  • Hoe zorg ik er voor dat ik niet helemaal kapot ben aan het einde van de training?
  • Hoe zorg ik dat alle deelnemers betrokken zijn bij de training?
  • Hoe zorg ik dat mijn deelnemers de inhoud echt gaan toepassen?
  • Hoe weet ik dat wat ik vertel echt overkomt?
  • Hoe zorg ik ervoor dat mensen ook echt leren en onthouden wat ik aanbied?

Wil je weten wat ik voor je kan doen? 

Voor zowel een startende als een meer ervaren trainer een hele goede training. Door je steeds uit de stoel te halen en je te laten ervaren, begrijp je waarom het belangrijk is om een bepaalde opbouw in je training te hebben. Zo zorgt Janny voor transfer en borging van het nieuw geleerde, net zoals jij als trainer graag wilt bereiken.

Ellen Draaijer  //  Coach bij DUO 

Or​​​​ganisaties waar ik al eerder voor gewerkt heb:


Om je idee te geven wie mij klanten zijn en wat voor werk ze doen, vind je hieronder een overzicht.  

  • ABN AMRO 
  • Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
  • Anne Frank Stichting
  • ANWB/Pharos
  • ARKIN
  • BAM Infraconsult
  • BsGW (Belastingsamenwerking Gemeenten en Waterschappen Limburg)
  • Bureau Gemeentelijke Crisisbeheersing
  • Corion BV
  • CINOP
  • Contact Academy
  • Creyf’s Uitzendbureau
  • de Rechtspraak
  • Endurance, The Training Company
  • Gemeente Den Haag
  • Gemeente Hilversum
  • Gemeente Lelystad
  • Grow2work
  • Havenbedrijf Rotterdam
  • Het Concertgebouw
  • Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (CMV, Opleidingskunde, Toegepaste Psychologie)
  • Hovingh & Partners
  • IN Holland
  • I-Test Talentcenter
  • ING
  • KLM
  • KNMP, Apothekersorganisatie
  • KPN
  • Kwintes, Begeleiding en Opvang 
  • LHV, Landelijke Huisartsen Vereniging
  • LOC, Zeggenschap in Zorg 
  • Markant, centrum voor Mantelzorg
  • Ministerie van Veiligheid en Justitie
  • Mobiel.nl
  • NOS
  • Novostar, KCC Advies & Training
  • OFW Woondiensten
  • Ouders & Onderwijs
  • PON
  • Pharos
  • Paswerk
  • P-Direkt, Ministerie van binnenlandse zaken en koninkrijkrelaties
  • Plattelandsjongeren.nl
  • Presenter
  • Schipper, Technisch Handelsburo
  • SGR groep, Stichting voor gehandicapten- en revalidatiezorg
  • Universiteit Utrecht  
  • RIBW ZWWF
  • Rijkswaterstaat Dienst Infrastructuur
  • Rijkswaterstaat Noord Holland
  • Rijkswaterstaat West-Nederland
  • Saturn Petcare
  • Stork, a fluor company
  • Teletrain
  • The Phonehouse
  • Universiteit Leiden
  • Van Voorst Consult
  • Versa Welzijn
  • VGZ
  • Vitis Welzijn
  • Voedingscentrum
  • Waternet
  • Wijninstituut
  • En vele ZZP-ers

Ben je benieuwd wie ik ben en wil je weten wat mijn achtergrond is?